A 2010-es, 41. tokiói autókiállításon bemutatott Lexus LFA csodálatos technológiai alkotás - olyan autó, amely igencsak magasra tette a mércét, és alapjaiban írta át a 21. századi szupersportkocsik fogalmát.
Könyörtelen, V10-es motor, könnyű szénszálas felépítmény és ösztönös vezetési élmény. Ez az autó már a közutakon is lélegzetelállító, de igazán a versenypályán lendül akcióba - a gyorsulás hátborzongató (0-100 km/órára mindössze 3,7 másodperc), az erőtartalékok pedig kimeríthetetlenek (végsebesség: 325 km/óra).
Az LFA szigorúan limitált széria - ebből az elképesztő szuperautóból mindössze 500 darabot készítettek. Már csak ezért is méltányolják az autórajongók azt a hihetetlen energiát, amit a villámgyors LFA megalkotásába fektettek. Az autótervezés mesterdarabja ugyanakkor a Lexus-modellkínálat legújabb autóinak fejlesztési módszereire is rávilágít: a Lexus legtehetségesebb mérnökei és formatervezői tíz éven át dolgoztak fáradhatatlanul, hogy tökéletessé csiszolják ezt a csodálatos járművet.
Az LFA lelke az egyedi, kézzel összeszerelt, 4,8 literes, V10-es szívómotor. A németországi Nürburgring versenypályán tesztelt és tökéletesített blokk gyorsabban pörög föl, mint ahogyan azt egy hagyományos, analóg fordulatszámmérő követni tudná. Ám az uralhatatlan teljesítmény semmit sem ér, ezért a félelmetes V10-eshez villámgyorsan kapcsoló, hatfokozatú Automatizált Szekvenciális Váltómű csatlakozik.
Az LFA főmérnöke, Harihuko Tanhashi csak így emlegeti az autó hátborzongató motorhangját: 'Az angyalok dühe'. Ám ez a dühös ordítás valójában egy gondosan megtervezett hang, amit a Yamaha hangszerrészlegének szakembereivel együttműködő mérnökök a szívócsonk fedele alá épített különleges formájú bordákkal hoztak létre.
Az LFA drámai hatású cockpitje kézi munkával, a legjobb anyagokból készül. A műszerfalat egyetlen műszer uralja - az animált fordulatszámmérő. A laptopokra emlékeztető TFT kijelző megjelenése az üzemmódtól függően változik. Ha az LFA-t nagy teljesítményű sport üzemmódba kapcsoljuk, a kijelzőn megjelenő számok nagyobbak és vastagabbak lesznek, s a legnagyobb megengedett motorfordulatszámot jelző vörös vonal felcsúszik a számlap tetejére.
Mint minden mestermű, a V10-es motorok is gondos kézi munkával készülnek, s magukon viselik az LFA összeszerelését végző Lexus munkacsoport mérnökének aláírását. Az autóépítő mesterek hihetetlen türelemmel és precizitással állítanak össze minden egyes szupersportkocsit. A tökéletesség iránti elkötelezettségük, valamint az általuk kifejlesztett innovatív technikák és anyagok megjelennek a Lexus kínálatának minden modelljében.
A különleges szerkezetű Szénszál Erősítésű Műanyag (CFRP) megalkotásával nemcsak az LFA tömegét csökkentették és szilárdságát növelték, hanem az autó formáját is egyedi módon alakíthatták ki. A Lexus tehetséges formatervezőit megihlette a könnyű és erős anyag, s olyan íveket alkottak belőle, amelyeket fémből lehetetlen lett volna megformálni - ezzel pedig új szintre emelték a Lexus L-Finesse formatervezési filozófiáját.
Az LFA súlyelosztása optimális (48:52 elöl-hátul), így a szuperautó teljes potenciálja akadálytalanul kihasználható. Ugyanilyen fontos volt, hogy az autó a lehető legközelebb kerüljön az úthoz - s a példátlanul alacsony tömegközéppont révén az LFA szinte tapad az aszfalthoz. Íme az autó, amely a Nürburgring félelmetes kanyarjait is magabiztosan gyűrte maga alá!